ZADANIA DOMOWE 11.05. – 15.05.2020r.

1.Grupa instrumentów klawiszowych początkująca – utrwalamy wszystkie piosenki , gramy oddzielnie prawą i lewą ręką i próbujemy powoli łączyć – wolne , równe tempo .Nauka piosenki ’’Karuzela’’-

   gramy prawą ręką. Nuty – w załączeniu.

2.Grupa pianina starsza – doskonalimy poznane utwory – gramy oddzielnie i próbujemy łączyć prawą i lewą rękę – wolne , równe tempo. Czytamy nuty utworu ’’Galop’’ oddzielnie. Nuty w załączeniu.

3.Grupa wokalno – gitarowa początkująca – próbujemy łączyć śpiew z akompaniamentem w piosence

   ’’Zawsze tam gdzie ty’’ – wolne , równe tempo. Nauka melodii i tekstu piosenki ’’Nie liczę godzin

   i lat’’ z repertuaru Andrzeja Rybińskiego.

  1.Wschodami gwiazd i zachodami odmierzam czas liści kolorami

     Odmierzam czas nie używając dat.

     Czekaniem na niespodziewane straconych szans rozpamiętywaniem

    Odmierzam czas nie używając dat.

  Refren : Nie liczę godzin i lat , to życie mija , nie ja

                Bliżej gwiazd bliżej dna jestem wciąż taki sam , wciąż ten sam.

         Nie liczę godzin i lat to życie mija nie ja 

         W zgiełku dni w morzu dat własny swój znaczę ślad , własny ślad.

2.Zużytych słów przesypywaniem gubieniem dróg i odnajdywaniem

   Odmierzam czas nie używając dat

   Bez godzin i bez kalendarzy długością dni i zmiennością zdarzeń

   Odmierzam czas nie używając dat.

   Refren : Nie liczę …………………..

Bez godzin i bez kalendarzy długością dni i zmiennością zdarzeń

Odmierzam czas nie używając dat.

                    h – moll

     |-----|--*--|-----|-----|

     |-----|--*--|--*--|-----|

     |-----|--*--|--*--|-----|

     |-----|--*--|-----|--*--|

     |-----|-----|------|-----|

     |-----|-----|------|-----|

Chwyty : wstęp : 4/4 D | G A ||

                Zwrotka : D | D | h | h | e | A | D | G A || D | D | h| h | e | A | D | D ||

                Refren  ||:h | e | h | e | D | E | A | A :||

4.Grupa wokalno – instrumentalna zaawansowana – utrwalamy poznany repertuar – łączymy śpiew z akompaniamentem. Nauka akompaniamentu melodyczno – rytmicznego do piosenki ’’Rzeka marzeń’’

  - równe , wolne tempo.

Pobierz Karuzela

Pobierz Galop

Zadania domowe od 4.05. do 8.05.2020r.

Grupa pianina młodsza  -  utrwalamy wprawki , gamy i pasaże oraz wszystkie piosenki. Nauka utworu ’’Stary niedźwiedź’’ nuty w załączeniu.

Grupa pianina starsza  -  utrwalamy poznane utwory – gramy prawą i lewą ręką. Czytanie nut utworu ’’Płynie Wisła ’’ w załączeniu.

Grupa wokalno – gitarowa początkująca – utrwalamy poznane utwory i schematy harmoniczne.

Ćwiczymy akompaniament do piosenki ’’Zawsze tam gdzie ty’’ – płynne łączenie F – dur z innymi chwytami.

Grupa wokalno – instrumentalna zaawansowana  -  doskonalenie poznanych utworów.

Nauka piosenki ’’Rzeka  marzeń’’ z repertuaru Beaty Kozidrak. Akompaniament w załączeniu.

1. Ostatni oddech słońca przynosi wiatr , pod złotą łunę pod świata płonący dach

    Znad Rzeki Wspomnień obraz unosi się , dom twój daleki zgubiony dawno gdzieś

    Z dala od bliskich tak nagle rzucił los , w gwarze tajemnic brzmi nowy nieznany głos

    Znad Rzeki Wspomnień obłok unosi się , dom twój daleki zgubiony dawno gdzieś.

Refren : Wyciągnij dłonie i chwyć marzenie ono rozproszy złej nocy cienie

               Niechaj nadziei skrzydła białe z powrotem niosą cię jak ptak.

2.I wtedy czujesz jak dobrze może być kiedy bezpiecznym snom już nie zagraża nic

  Znad Rzeki Wspomnień księżyc odsuwa mgłę dom twój daleki znowu odpływa gdzieś.

   Wstęp 4 A D A E | A D E ||  A ||

   Zwrotka A E | A | A| E | D h | fis | A D E | A | A E | A | A | E | D h | fis | A D E | A D A E ||

   Refren  E D A | E D A | E D A | D A E | A ||

Rzeka Marzeń Gitara

Pobierz ’’Stary niedźwiedź’’

Pobierz ’’Płynie Wisła’’

Zadania domowe 25 – 30.04.20r.

Grupy instrumentów klawiszowych  ćwiczymy gamy , pasaże i wprawki – załączone nagranie.

Grupa młodsza- doskonalenie utworów ’’Krakowiak’’ i ’’Wiosna’’ gramy oddzielnie.

Grupa starsza – doskonalenie akordów oraz nauka ’’Marsza weselnego’’- granie oddzielnie – nuty w załączeniu.

Grupa wokalno – gitarowa początkująca – doskonalenie poznanych utworów i schematów harmonicznych.

Nauka piosenki z repertuaru zespołu ’’Lady Pank’’ pt.’’Zawsze tam gdzie ty’’ – w załączeniu nagranie.

wstęp 4 C | a | G | G ||

          4

Zwrotka ||: C | a | G | G | C | a | G | G :||

Refren F |G | C | a | F | G | C | a | F | G | G ||

Końcówka  C | a | F | G | C | a | F | G | C | a | F | G | C ||

1.Zamienię każdy oddech w niespokojny wiatr  by zabrał mnie z powrotem tam gdzie masz swój świat

  Poskładam wszystkie szepty w jeden ciepły krzyk  żeby znalazł cię aż tam, gdzie pochowałaś sny.

REFREN:

  Już teraz wiem , że dni są tylko po to by do ciebie wracać każdą nocą złotą

 Nie znam słów co mają jakiś większy sens jeśli tylko jedno , jedno tylko wiem

 Być tam zawsze tam gdzie ty.

2.Nie pytaj mnie o jutro – to za tysiąc lat płyniemy białą łódką w niezbadany czas

   Poskładam nasze szepty w jeden ciepły krzyk by już nie uciekły nam by wysuszyły łzy.

 Refren : Już teraz……….

Końcówka : Budzić się i chodzić spać we własnym niebie ,być tam ,zawsze tam gdzie ty

           Żegnać się co świt i wracać znów do siebie być tam , zawsze tam gdzie ty

           Budzić się i chodzić spać we własnym niebie być tam zawsze tam gdzie ty  jeee.

Grupa wokalno – instrumentalna zaawansowana  - doskonalenie poznanych utworów – próby

Łączenia śpiewu z akompaniamentem.

Zawsze tam gdzie TY

Wprawki piano

Pobierz - nuty Marsz weselny

 

Konkurs

Drodzy Rodzice!

Mam prośbę, żeby wejść na stronę główną MDK. W zakładce ’’KONKURSY’’ jest regulamin konkursu ’’Zostań w domu …’’

Zachęcam dzieci do wzięcia w nim udziału.

Zadania domowe

UWAGA  PILNE !

DRODZY  RODZICE  I  WYCHOWANKOWIE

Jest propozycja ,aby dzieci z całego MDK włączyły się w  akcję tworzenia serduszek /prace plastyczne/ w podziękowaniu personelowi medycznemu ,który naraża swoje życie , aby ratować nasze w walce z koronawirusem. Obok serduszek na pracy mogą pojawić się napisy , życzenia , podziękowania  itp.

Forma , technika i sposób tworzenia – dowolne.

Dzieci przesyłają zdjęcia swoich prac na moją pocztę /autorzy pracy mogą być również uwiecznieni/, a ja przesyłam je dalej.

Z góry dziękuję za udział w akcji i czekam na zdjęcia.

Zadania  domowe

1.Grupy instrumentów klawiszowych  -  wszyscy ćwiczą zadane gamy i pasaże.

   Grupa młodsza - ’’Krakowiak’’ – nuty na zdjęciu.

   Grupa starsza - tabela akordów na keyboard – na zdjęciu.

2.Grupa wokalno - gitarowa początkująca – doskonalenie poznanych utworów i schematów harmonicznych

Nowy chwyt gitarowy cis – moll  oraz schemat E | cis | fis | H7 | E ||

     

   -----|-----|-----|--*--|-----|-----|

   -----|-----|-----|--*--|--*--|-----|

   -----|-----|-----|--*--|-----|--*--|

   -----|-----|-----|--*--|-----|--*--|

   -----|-----|-----|--*--|-----|-----|

   -----|-----|-----|--*--|-----|-----|

3.Grupa wokalno – instrumentalna zaawansowana – doskonalenie poznanych utworów oraz nauka piosenki

’’Już szumią kasztany’’ z repertuaru Magdy Umer.

Chwyty :4/4 wstęp ||: d g | C F | B g | A :||

                    Zwrotka ||: d g | C F | B g | A :|| d g | C F | B g | A | A ||

                    Refren D | G A | D | G A | D h | G A | D h | G A | d g | C F | B g | A | A ||

Tekst piosenki proszę ściągnąć z internetu.

Pozdrawiam i życzę miłego ćwiczenia.

facebooklogo pn

Instagram tablicalogo bip

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Deklaracja dostępności.