Zadanie domowe 14
Witam moich wszystkich uczestników!
Bardzo się cieszę, że prawie w komplecie rozpoczniemy pracę w nowym roku szkolnym 2020/2021. Praca on-line nie ostudziła Waszego teatralnego zapału, rozwijania pasji i zdolności. Wiem, że tęsknicie za naszymi spotkaniami i zajęciami. Mam nadzieję, że wkrótce się zobaczymy. A tymczasem kolejne ćwiczenia.
Łamańce języka, wprawki  dykcyjne, wierszyki…. sami widzicie jak wymagająca jest scena. Ważne jest nie tylko co mówicie – słowo, ale i jak je mówicie – dykcja.  Ćwiczymy ją w przeróżnych kombinacjach i zadaniach. Macie do wyboru dwa teksty do pracy w domu. Stańcie przed lustrem i popatrzcie na siebie, na to, jak pracuje Wasza buzia, w jaki sposób się otwiera, czy pracuje symetrycznie. Pamiętajcie o pracy przepony i postawie. Teraz spróbujcie powiedzieć tekst w miejscu: maszerując, biec, podskakując  obunóż, wymachując rękami. Własne pomysły mile widziane.  Do dzieła!
 
 1.  Siedzą szczury pod podłogą,
      drapią deski szczurzą nogą.
      Sen o serze każdy ma,
      chociaż deska skrzypi zła.
2.  Ssssyk niósł wąż na swym języku,
      ale myszki nie chcą syku.
      Skryły się w szpinaku gąszcz,
      patrząc, jak odchodzi wąż.
P. Jola