O pracowni...
„Programowanie uczy jak myśleć”
 Steve Jobs
W roku szkolnym 2025-2026 zajęcia prowadzić będzie pani Katarzyna Szelkowska. Na spotkania z nową technologią zapraszamy dzieci w wieku 7-8 lat.
Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem robota Photon i kodowania na dywanie. Nauka programowania i kodowania posiada wiele walorów i niesie ze sobą wiele korzyści:
- Rozwijanie umiejętności krytycznego, logicznego myślenia i wnioskowania.
 - Kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji.
 - Kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania.
 - Ustalanie położenia przedmiotów.
 - Doskonalenie umiejętności współdziałania w parach/w zespołach.
 - Zdobycie umiejętności tworzenia prostych algorytmów, programów, gier, animacji.
 - Rozwijanie intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
 - Rozwijanie kompetencji społecznych.
 
Photon to pierwszy na świecie interaktywny robot, który rozwija się razem z dzieckiem. Uczy podstaw programowania, pokazuje najnowsze technologie oraz rozwija logiczne myślenie i kreatywność. Wszystko to w najbardziej atrakcyjnej i jednocześnie prostej formie – poprzez zabawę!
Interaktywnym robotem edukacyjnym, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii.
Zabawa w programowanie świetnie współgra z celami, które osiągam wprowadzając dzieci w świat algorytmiki:
- Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
 - Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
 - Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
 Zajęciami z kodowania i programowania wspomagamy następujące obszary:
 - Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
 - Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
 - Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych;
 - Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.