GRUPY DZIECIĘCE TEATRU SZÓSTKA - WSPÓŁPRACA
Witam Was
Mam nadzieję, że macie się dobrze i że humory Wam dopisują.
Dziś chcę Wam napisać o współdziałaniu- na scenie oraz w grupie. Rozmawialiśmy o tym wielokrotnie, sami wiecie też z doświadczenia że współpraca w grupach nie jest prosta-czasem uda się coś razem wymyślić a czasem nie. Dużo zależy od danego dnia, zadania czy doboru osób w grupie. Zdarza się ,że każdy ma na coś inny pomysł, wszyscy chcą żeby to ich pomysły zostały zrealizowaneJ Czasem ktoś z grupy nie może się skupić, kolejna osoba zaczepia kogoś innego a ktoś inny denerwuje się na resztę, że nie współpracują, inna osoba za mocno się rządzi………J Czasem jest też tak, że cudownie ze sobą współpracujecie, macie dużo pomysłów, potraficie się dogadać, i macie super zabawę pokazując efekty pracy nad daną etiudą. Starajcie się słuchać pomysłów innych osób, może uda się je połączyć z Waszymi, a może nauczycie się czegoś nowego od kolegi lub koleżanki
Współpraca jest niezbędna zarówno w czasie w czasie ćwiczeń na zajęciach jak i na scenie. Pomagamy sobie nawzajem kiedy ktoś zapomni tekstu, pomyli się lub coś mu nie wyjdzie. Słuchamy, kiedy mówią inni, dajemy im powiedzieć co myślą lub czują na dany temat. Kiedy zespół teatralny jest zgrany –to naprawdę widać na scenie. To ważne, żebyście pamiętali, że wszyscy mamy ten sam cel-zrobić ciekawe przedstawienie w którym Wy będziecie się mogli dobrze bawić a publiczność będzie miała przyjemność oglądania Was
Tęsknię za Wami bardzo i ściskam Was mocno. Nie zapominajcie o ćwiczeniach buzi i języka oraz powtarzaniu tekstu. Czekam na nasze spotkanie i Wasze relacje z tego, jak spędziliście ten czas kiedy się nie widzieliśmy.
Ewa Gajewska-Jasińska
GRUPY DZIECIĘCE TEATRU SZÓSTKA
Witam Was
Mam nadzieję, że macie się dobrze. Wiem od Waszych rodziców, że wielu z Was tęskni za naszymi spotkaniami . Ja też bardzo bym chciała się z Wami zobaczyć i wszelkie informacje na temat tego co u Was słychać, jak się macie- są dla mnie ważne. Uśmiecham się czytając wiadomości od Waszych rodziców i wyobrażam Was sobie.
Mam dziś dla Was kolejne zadania związane z uczeniem się wyrażania, przedstawiania emocji na scenie poprzez gesty, mimikę , ruch:
-spróbujcie poobserwować różne osoby np. ze swojej rodziny: jak wyglądają kiedy się złoszczą lub cieszą a jak gdy są smutni lub się czegoś boją. Popatrzcie jak wtedy wygląda ich twarz, jaką mają pozycję ciała (czy ciało jest luźne czy napięte, co robią z dłońmi). Przyglądanie się innym ludziom to dla aktorów ważne źródło inspiracji
-pobawcie się z kimś z rodziny w zabawę : „Emocje w……..”. No właśnie-w czym? Wybierzcie sobie jakąś część ciała, która będzie pokazywała emocje do odgadnięcia przez drugą osobę. Mogą to być np. tylko oczy, tylko usta lub tylko dłonie. Zgadujący ma 3 próby na zgadnięcie, potem zamieniacie się rolami. Trzeba dużo wyobraźni i skupienia żeby spróbować pokazać np. smutek tylko za pomocą stóp. Wybór emocji które chcecie pokazać należy do Was
Jestem ciekawa jak wyjdzie Wam to ćwiczenie
Nie zapominajcie o regularnych ćwiczeniach buzi i języka, żeby po powrocie nie okazało się że Wasze języki i wargi kompletnie się rozleniwiły
Pozdrawiam Was bardzo mocno, a oprócz zdrowia życzę Wam dużo cierpliwości i spędzania czasu w kreatywny sposób (np. wykonując nasze zadania).
Grupy zaawansowane Teatru Szóstka spotykają się on-line.
W powtarzanie i ćwiczenie tekstu włączają się wszyscy domownicy :)
GRUPY ZAAWANSOWANE TEATRU 6 (12-16LAT) ORAZ (16-18 LAT)
ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE WYOBRAŹNIĘ I KREATYWNOŚĆ
Ćwiczenie możecie wykonać leżąc, wyłącznie w waszej wyobraźni lub w miarę możliwości znaleźć miejsce dla siebie, gdzie możecie pobyć chwilę sami i wykonać je z ruchem. Starajcie się nic nie grać , nie pokazywać, tylko wyobrazić to sobie i poczuć a potem pozwolić swojemu ciału wyrazić to:
-wyobraźcie sobie, że jesteście sami na łące-wyobraźcie sobie tę łąkę ( jak tam jest-jak ona wygląda, co jest wokół, jaka jest pogoda- czy jest ciepło czy zimno, jak się tam czujecie- ktoś jest np. zadowolony, ktoś się tam nudzi, komuś jest chłodno, komuś gorąco- sami zadecydujcie jak wam jest i spróbujcie to wyrazić waszym ciałem)
- chodzicie po łące
- zaczyna padać deszcz, który zamienia się w ulewę
-robi się zimno
-znów wychodzi słońce
-decydujecie się wrócić do domu
Jestem ciekawa, jakie obrazy podsunie Wam wasza wyobraźnia
Pozdrawiam
Ewa Gajewska-Jasińska
GRUPY DZIECIĘCE
Witam Was serdecznie
Na początku poproszę Was, żebyście zastanowili się, kiedy interesuje Was to co oglądacie np. w czasie spektaklu teatralnego lub występu osoby opowiadającej coś lub mówiącej wiersz . Pomyślcie sobie, kiedy macie ochotę kogoś słuchać, kiedy to co mówi i robi jest interesujące a kiedy tracicie zainteresowanie i zaczynacie się nudzić .
????? CO WYMYŚLILIŚCIE ??????
Jest wiele czynników składających się na to, czy interesuje nas to co ktoś mówi do nas ze sceny. Jednym z najważniejszych jest to, czy mówi to obojętnie czy też z energią a przede wszystkim z emocjami. Możemy mówić coś ze smutkiem, z radością, ze złością i z wieloma innymi emocjami. Ważne, żeby emocja zawarta w tekście była dopasowana do sytuacji w której jest nasza postać oraz wynikała z jej charakteru .
Powtarzając tekst w tym tygodniu spróbujcie sobie przypomnieć charaktery waszych postaci oraz to z jakimi emocjami mieliście mówić swoje teksty.
Na koniec mam krótkie ćwiczenie , do którego możecie zaprosić rodzeństwo lub rodziców. Za pomocą zwrotu: „dzień dobry” spróbujcie wyrażać różne uczucia. Powiedzcie to np.: ze złością, smutkiem, radością, niechęcią, żalem, radością lub strachem. Osoba która bawi się z Wami próbuje odgadnąć z jakim uczuciem mówiliście. Potem możecie się zamienić miejscami- ktoś mówi a Wy zgadujecie. Dobrej zabawyJ
Pozdrawiam Was
Ewa Gajewska-Jasińska